I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, February 7, 2011

subahanAllah

Realiti hidup. Kadang2 kita berada di atas,kadang2 kita di bawah..
Tapi realiti hidup jga sebagai pelakon di atas dunia yang fana ini (bak kata Ust Akhwan Affendi).
Kehidupan adalah satu pelayaran,
oleh itu kita sbg pengemudi la pelayaran ini haruslah mnjadi kapten yang baik,
nakhoda yang mahir,anak kapal yang berani..

Dalam kealpaan,kita akn di rompak.
nafsu seperti lanun y sentiasa bersarang seperti menanti saat 
untuk mrompak jika kita gagal mngemudi kapal pelayaran itu.

Lautan bergelora ibarat suatu keadaan seperti ade tikanya tenang,
ada tikanya bergelora.
dlm saat itu,jika laut masih tenang perkukuhkanlah apa yang masih kurang
seperti kehidupan seorang anak laut yang menanti saat diberikan daratan untuk berlabuh.

Cerita sebuah kehidupan. Akan tibanya saat kita gmbira.
akan tiba saatnye kita sengsara.. tapi ADALAH adil apbila sedar semuanya 
indah bersama PENCIPTA ketika hati penuh gundah.
Seiring dengan gelodak hati merasakan TERGANGGU.
sedar akan ujianMu Tuhan,semakin hampir aku dnganMu,
mkin bnyak dugaanMu ku tmpuhi..
Semuanya nampak mcam senang,tiada rupa daya yang perlu aku gunakan.
Tapi hati msih bersandar letih saat menerima setiap UJIAN Mu itu.

PadaMu yang satu,Tuhanku..
Kau kuatkanlah hatiku,Kau cekalkanlah jiwaku agar aku selalu bersamaMu..
Bersama kasih sygMu yang tiasa penghujung saat aku msih lagi diuji.
UjianMu tidak besar,tapi mmberikan aku seribu rasa berada dipersimpgan.
Jauhilah aku dari segala tentangan.
Kurniakan aku insan yang selalu bersamaku untuk menegakkan ILMU dijalanmu.

Saat ini,tika ini diri ini memohon..
dariMu ya Allah agar kau limpahilah aku dgn segala nikmatMu.

p/s : hati masih xbegitu tenang dgan dugaan y dihantar. jauh sekali dugaan berkaitan antara dua hati.
semua ini melibatkan ramai phak,mohon agar setiap pmbaca mndoakan aku.
Jauhi lah aku dari persimpangan yang  boleh mnghancurkan aku.
Ameen.. =)

No comments:

Post a Comment